TERUG NAAR CASES

over LEFF

Een interventieprogramma dat kinderen met overgewicht helpt hun eet- en beweeggedrag blijvend te veranderen zodat ze fitter, gezonder en blijer worden. Het programma is gebaseerd op het evidence-based programma Mend uit Engeland en ‘gedutchified’ door de Vrije Universiteit.

 

De vraag

Hoe kunnen we LEFF gaan positioneren in de Nederlandse markt en een visuele identiteit ontwikkelen die aansluit bij de inhoud van het programma? Het doel van het programma is het activeren van gezinnen tot een gezonde levensstijl.

ons antwoord

Voor het concept hebben we als basis de bekende ‘play button’ gebruikt, dit vormt de bouwsteen voor het logo en de identiteit. Daarmee ontwikkelden we de stijlvorm voor de diverse uitingen, welke de activerende houding ondersteunt.

 

blancodiensten

 
 

leff signs

Herkenbare iconen die in het programma gebruikt worden. Ze helpen de opdrachten sneller te begrijpen en makkelijker toe te passen.

 
 
 

speurneuzen gezocht

De LEFF-Gozer is een essentieel onderdeel tijdens het LEFF programma. Hij roept kinderen op om op zoek te gaan naar de GO LEFF producten in de supermarkt.

 

Go leff or no leff?

GO LEFF voor de geoorloofde producten en NO LEFF voor de ongeoorloofde producten. 

Live bekijken?

Kijk op www.start-leff.nl voor the real thing.

← Terug naar cases

Vond je dit inspirerend? bekijk dan ook ons meest recente werk...

kan jouw IDENTITEIT of campagne ook
wat kleur gebruiken?

Een make-over, een complete restyle of een campagne nodig? 
John van der Kroon kan je alles vertellen over de Blanco-aanpak.
Wees gerust, hij is heel aardig.